Din varukorg är för närvarande tom!

Om du som konsument drunknar i reklam på sociala medier och i e-posten så här års, då skulle du veta hur vi som driver en e-handel har det.
Nästan alla som levererar något till e-handelsföretag (banker, betalningsleverantörer, fraktbolag, IT-utvecklare, konsulter m fl) bombarderar oss med tusentals uppmaningar och måsten – så maximerar du försäljningen under Black Friday, gör si och så för att få kunden att lägga till en vara till, använd det ena eller andra knepet för att locka in ännu en kund genom försäljningstratten. Det börjar redan i slutet av augusti och sedan ökar det.
Under några år, för rätt länge sedan nu, hade vi olika sorters erbjudanden kopplade till Black Friday. Vår webbshop var ny, vi ville lära oss av de stora butikerna – och tanken bakom våra produkter gör att vi självklart önskar att du hellre Black Friday-handlar hos oss än i en slit-och-slängbutik med oetiskt producerade varor.
Men i takt med att Black Friday-hetsen tilltog började det kännas allt mer olustigt och vi la ner kampanjerna.
Marknadsföring är nödvändigt. Den kan vara informativ, underhållande och göra det lättare att vara konsument. Men den kan också vara stressande och locka till onödiga eller till och med felaktiga köp. Det är tyvärr nästan hela idén med Black Friday, så som det har blivit. Därför hittar du inga kampanjerbjudanden hos Masomenos.
Välkommen att handla – i din takt och när du vill!